Kräftskivan

Just hemkommen från kräftskivan hos Emma. En riktigt trevlig kväll.... Kom dit vid sju och då var alla jättehungriga, så det blev mat på en gång. Först åt vi en paj som Emma gjort med broccoli och räkor, jättegott! Sen åt vi en paj som Henrik gjort, med köttfärs.... Även den supergod. Sen satt alla och plockade med kräftor och räkor i några timmar! Ost, kex, vindruvor och allt som hör en kräftskiva till.

Så blev det musikquiz.... Även där hade Emma och Henrik gjort varsitt. Jag o Johan som va i samma lag vann Emmas quiz . Emma och Hoa vann Henriks quiz! Riktigt kul!!

Min dag på jobbet har väl varit helt okej. Var förjävligt de första tre timmarna.... Mina händer var helt förstörda! Då skickade min lagbas hem mig till min mamma så hon fick titta hur det såg ut! Klockan var då 10.30 och hon tyckte jag skulle stanna där till lunch och fika. Snällt! Fick en kräm av mamma, så jag hoppas att den kan hjälpa litegrand. Sen efter lunch fick jag klippa gräs med åkgräsklipparen för att det skulle göra så lite ont som möjligt. Det var en bra syssla... Sen 14.45 fick jag gå hem, eftersom jag inte slutade 12 förra fredan. Skönt att få lite extra ledigt...

Nu ska jag krypa ner under täcket.... Ska bli grymt skönt att sova faktiskt. Hoppas på sovmorgon imorn. Undrar vad man ska hitta på på dagen imorgon. Kanske bara vara hemma, läsa boken som jag inte haft ork att läsa ut. Behöver nog ta det lugnt och vila.

Sov sött!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback