Du dansar tyst en kärleksvals från ingen alls

Jag måste göra nånting åt vissa saker i mitt liv nu. Det här går inte. Jag måste skärpa mig och tänka på vad jag vill / behöver. Jag orkar inte bli besviken gång på gång. Det är bara jag som mår dåligt över det. Men hur lätt är det... Låter så himla enkelt, men när det är känslor med i bilden så....

Igår efter jobbet var jag och klippte mig. Det var skönt. Klippte bara topparna, men det var välbehövligt. Så fixade hon håret jättefint. Plattade det uppe på huvudet och gjorde sen stora fina lockar längre ner, gjorde "luggen" jättefin och så. Blev hur nöjd som helst!! Men sen när vi skulle hem från stan började såklart regnet vräka ner och när jag kom hem såg jag förjävlig ut! Det var mindre kul.

Träffade Emma på stan och vi gick och spanade lite och handlade på systemet. Åt på American pizza, mums! Sen var det meningen att vi skulle ut... Vi kom hem till mig, jag duschade och vi bytte om och sådär. Så satte vi oss i soffan och började grogga. Men sen tappade vi totalt suget på att gå ut... Det bara försvann. Så la vi oss i soffan en stund istället. Kändes lagom kul! Fattar inte vart energin är?! Helt bortblåst. Blev sedan en blöt promenad ner till stan för att hämta cykeln.... Kul.

Idag vet jag inte vad jag ska göra. Eller, jag ska äta på kina med Anna och Jonathan ikväll. Det ska bli trevligt. Men till dess...

Hungrig är jag också. Har inte ens ätit nån frukost idag. Duscha vore kanske en idé också...

"I desperat jakt på en vän kan du förnedras om igen
Du skänker mer än nån kan ta för en sekund av nånting bra
Kan någon ge vad du ska ha, Vill någon se vad du har sett,
Kan du nånsin hitta rätt och få tillbaka det du gett"


Kommentarer
Postat av: Anna

Kloka ord...Men det är bara du som kan bestämma vad som är rätt för dig...

2007-09-23 @ 17:50:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback