Ska jag göra julfint eller ska jag skita i det?

Träffade Emma en sväng på förmiddagen idag och tog en runda på stan. Inga inköp. Bra jobbat! Sen kl 13 hade hon tid hos frisören så då gick jag hem... Har varit uppe på vinden och hämtat ner adventsljusstakarna. Så lite adventsfint är det i fönstren nu. Måste dock köpa nya ljus till den adventsljusstaken man tänder till imorgon... Första ljuset ska ju tändas då. Har kvar min gamla stake som jag gjorde på lekis... Den är alltså snart 20 år gammal. Oj oj oj, nästan antika grejer ; ) Vill även inhandla lite julblommor. Funderar på om jag ska ha julgran i år eller inte... Men det är ju ett senare bekymmer. Den kommer vilket fall inte in förrän nån dag före julafton isf.

Ibland får jag för mig att nu jäklar ska det bli julfint och får den här mysiga känslan... För att i nästa sekund bara tänka att jag skiter i alltihop. Känns inte helt meningsfullt på ett sätt. Mycket annat som stör i tankarna.

Snart ska jag nog ta ett bad. Sen klockan 18 hämtar Emma upp mig. Ska åka och köpa lite mat och kanske lite gott till kvällen och åka ut till hennes föräldras hus.... Hon är hundvakt där ikväll så jag ska göra henne sällskap. Trevligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback