Alldeles ensam i den stora staden

Så blev det äntligen fredag igen! Slutade redan klockan 12 idag och då var det bara hem och fixa sig och sen åka med tåget kl 14 till Göteborg. När jag stod i Arboga och väntade på andra tåget ringde Anders och sa att han hade möjlighet att jobba mer idag än det var tänkt från början... Och det är väl klart att man måste ta den möjligheten.

Så när jag kom till Göteborg 17.57 var det bara att ta spårvagnen till Liseberg och hämta upp Anders nycklar. Ganska stolt över mig själv som lyckades hitta rätt och ta mig dit och därifrån ta mig iväg och handla och sedan ta bussen hem hit. Är väl inte så svårt egentligen, men jag är ingen storstadsmänniska direkt och mitt lokalsinne är under all kritik. Råkade dock kliva av bussen en hållplats för tidigt, men det säger vi beror på att det var så mörkt ute att jag knappt såg nånting. Men men, en liten promenad har väl ingen dött av.

Nu tittar jag på Idol och har fredagsmys. Men det är ärligt talat inte så mysigt utan Anders... Men i natt kommer han hem och det ser jag fram emot! Ska bädda ner mig i sängen och koncentrera mig på Idol nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback