Otrevliga tele2

Igår fick jag en fin telefonräkning. Den brukar ligga runt 500 kronor i månaden. Nu låg den på strax under 1300 kr. Ooops! Gick sedan igenom specifikationen och där stod det att 850 kr var för internet. Surf-paketet jag tecknade ligger på 29 kronor i månaden så jag förstod att nåt inte stod rätt till.

Tele2 är dock helt värdelösa på sin kundservice. 30 minuters telefonkö och sen får man prata med en lagom dryg människa som inte ens försökte vara trevlig eller hjälpsam. Fick som svar att jag inte alls har nåt surfpaket och att då kan det minsann bli dyrt om man inte har det. ( Nehe? Är det sant? Det kanske var därför jag ordade ett surfpaket...) Fick sedan numret till företaget som jobbar för tele2 och de som jag skrev på avtalet genom. De såg däremot att jag visst har surfpaketet, så jag hoppas verklligen det kommer lösa sig. Skulle ringa till Tele2 imorgon för att kontrollera att det blivit rätt.

Upptäckte dessvärre ett problem till... Killen som hjälpte mig ordna surfpaketet och även ett sms-paket har kryssat i en ruta om att jag skulle förlänga mitt abonnemang med två år. Varför skulle jag vilja det helt utan anledning? Det var inget vi ens pratade om. Har dessutom ett år bindningstid kvar så jag är tveksam till att det ens är okej att göra så... Idiot! Jag har iofs skrivit under så vi får se hur mycket rätt jag har på min sida. Säkert inte så mycket, men det är värt ett försök.

Det är såna där små saker som händer som lyser upp ens dag! Eller inte : )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback