Samos 29 / 5 - 5 / 6 - 2010

Min och Johannas spontanresa till Samos i Grekland blev väldigt lyckad! Vi tog tåget till Arlanda på lördag morgon och väl där, incheckade och klara, började vi med en god middag (Filé oscar) och där satt vi med en underbar känsla i kroppen att nu var vi snart på väg. Flygresan gick bra och det var så underbart att känna värmen slå emot oss när vi klev av!

Vi hade tagit en ospecifiserad resa och där på flygplatsen fick vi veta att vi skulle bo på Hotel Coral och vi visades till rätt buss. Vi skämtade lite om att bli av med bagaget och så, men att det aldrig hänt nån av oss... Vi stod iaf kvar till chauffören ställt in våra väskor innan vi gick in och satte oss. Det var väldigt kort transfer till hotellet även fast vi bodde vid det sista hotellet på turen. Tog max 10 minuter. Men sen när vi klev av och skulle ta ut våra väskor så stod bara Johannas väska där... Sedan var utrymmet helt tomt. Jaha, kul! Vad gör vi nu?! Vi fick iaf åka med bussen vägen tillbaka och de ringde runt överallt och till slut hittades min väska! Det var en springpojke på ett hotell på vägen som tagit min väska för han trodde den skulle till det hotellet... Skönt att den återfanns iaf! Äntligen kunde semestern börja!

Jag blev positivt överraskad av både hotellet och läget. Jag hade faktiskt inga förväntningar alls. Bokade resan fem dagar innan så man hade inte gått och tänkt på det så länge och man visste att vi kunde hamna var som helst. Hotellet låg iaf precis vid havet! Hur mysigt som helst!

Våra dagar såg i princip likadana ut. Upp med tuppen (hade nog sovmorgon till åtta nån morgon ), köpa frukost i form av frukt, lägga oss på varsin solstol på våran lilla strand, sola, bada, läsa och skvallra. Sen var det dags för lunch vid grannhotellets poolbar... De hade väldigt god mat! Eftersom vi åt där varje dag fick vi även låna deras pool, så där var vi de två sista dagarna. Sen efter lunchen gick vi tillbaka till våra solstolar och där låg vi till fyra-tiden. Då blev det lite slappa på balkongen och sen duscha och göra sig redo för kvällen. Var 25 minuters promenad till stan, men det var bara skönt. Åt middag vid hamnen och hade det trevligt! Sen promenad hem och sova så man orkade upp till solstolen dagen därpå! ; ) Ingen festaresa här inte! Men det var inte vad vi var ute efter heller... Nej det var sol, bad, slappa och goda trevliga middagar som vi ville åt! Och det fick vi minsann!

Två hela förpackningar solkräm gick det åt och ändå brände jag mig, så ja... Det var toppenväder!!

                          


Kommentarer
Postat av: Ida

Va härligt det låter :) Jag var faktiskt på Samos för några år sedan, eller ja väldigt många år sen börjar det bli nu haha.

Hoppas allt är bra med dig! Kraam


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback