Städeftermiddag

Jag gillar korta arbetsdagar. Idag slutade jag 12 igen. Börjar vänja mig vid korta arbetsdagar och korta veckor nu. Blir annat när jag börjar mitt nya. Men det kommer bli bra det med.

Blev en promenad hem efter jobbet... Tar 30 - 35 minuter om man går i rask takt så det är ju bra att man får röra lite på fläsket även fast det är surt när man stressar iväg till jobbet på mornarna. Sen var det bara att sätta igång med städningen här hemma. Har halkat efter lite då vi haft så mycket annat att stå i. Nu blev det i alla fall skinande rent. Säger vi : )

När Jonas kom hem från jobbet ägnade vi en dryg timme till att vända upp och ner på hela huset för att hitta skruvdragaren. Den kom fram till slut och vi satte upp våran nya hylla i hallen. Imorgon ska jag inhandla två korgar att ställa där så vi kan lägga mössar och vantar och sånt där.

Nu väntar vi på maten som står inne i ugnen och puttrar. Kycklingfileér, bacon och färska champinjoner i en förhoppningsvis god sås av creme fraiche och matlagningsgrädde. Oj vad det kurrar i magen! Ska gå och titta till det och fixa lite ris.

Ta hand om er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback