Stan är full av tanter och tragik...

Idag blev jag lite bitter. Gick in på Hemköp på stan och skulle handla på hemvägen. Där inne kryllade det av människor och kön till kassan var hur lång som helst. Jaja jag måste ju handla tänkte jag så jag försökte ta mig förbi kön. Det var lättare sagt än gjort. Jag fick bokstavligen knuffa tanterna åt sidan för att komma in. Många sura miner blev det. Där inne var de galnare ändå! Blev så irriterad att jag ställde min korg där och trängde mig ut därifrån. Såg på vägen ut att det stod en skylt där om att de hade kundkväll... Jag vill i alla fall aldrig bli som dem. Stå och trängas, knuffas och fälla spydiga kommentarer bara för att kunna köpa lösgodis för några kronor billigare. Usch!

Blev en tur förbi Sveaplan för mig istället så jag kunde handla i lugn och ro. På vägen ut hoppar en försäljare på mig och vill få mig att köpa en X10 mini... Det var bara droppen!

Det var mycket skönt att komma hem idag!! Har fixat och plockat lite här hemma. Tvättat har jag gjort med. Blev mumsig mat... Kycklingfilé i ugn och klyftpotatis. Nu tror jag att jag ska bädda ner mig under täcket snart! Natti!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback