Modell för en dag

Idag har jag haft en mycket trevlig dag. Träffade Johanna på stan strax före klockan 12. Vi kikade runt lite och lunchade på cafeét i 21:an. Kycklingsallad, smaskens! Vi skiljdes sedan åt vid 14 och sen kom hon till mig en timme senare. Då hade vi lite klädångest tillsammans och valde lite smycken och så. Vi köpte även lösnaglar på stan så dem satte vi på. Jag har aldrig använt såna förut, men jag blev supernöjd. Har velat fixa naglarna jättelänge nu och blev inte mindre sugen nu. Man känner sig så mycket finare och fräschare med lite naglar. Dessa kommer väl dock försvinna imorgon, men fint så länge det varar...

Sen blev vi upphämtade av Maria och Carro och vi åkte till Västerås. 17.45 hade vi en tid på The Studio. Modell för en dag. Det var riktigt roligt. Blev först sminkade och sen fick vi fixa håret själva. Blev sedan lite väntan innan det var våran tur att bli fotade. Vi hade tre ombyten med oss och vi blev fotade mot lite olika bakgrunder. Jag blev dock ganska besviken för det var så himla stressigt och fotografen verkade mest vilja gå hem tyckte jag. Man fick slänga på sig kläderna och hann inte byta smycken som man tänkt sig. I mitt fall så hängde även håret för på många bilder och man tycker att han kunde ha sagt till. Och vissa poser såg väldigt onaturliga ut och man var inte alls redo. Men men, jag ska inte klaga... Det var en rolig grej i alla fall.

Sen fick vi följa med in på ett rum och där fick vi i lugn och ro titta igenom bilderna och fundera på om vi ville köpa några bilder. Jag blev inte så nöjd med mina, men jag plockade ut 11 kort i alla fall som fick följa med hem. Nåt minne från kvällen ville man ju ha. Det här är en av de bilderna jag köpte. De andra kommer vid ett senare tillfälle.


Kommentarer
Postat av: Anna

Det låter jätteroligt och fotot är superfint!!! Fina du!!! Kram Anna

Postat av: Helena

Du blev jättefin på dina bilder! :)

2010-09-28 @ 13:23:54
URL: http://luumastankar.blogg.se/
Postat av: Ida

Såg bilderna på Facebook, jättefina! Kul grej att göra men det låter som om dom är lite oseriösa? Har också funderat på att göra det men ska nog läsa på lite först vad andra tycker. Jag tycker ju inte att det är jättekul att stå framför kameran så om dom bara stressar på och allra helst vill gå hem så får det nog vara :)

2010-09-29 @ 00:23:24
URL: http://idamadelen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback