Nyårsafton

I år bestämde vi oss för en lugn och skön nyårsafton. Efter alla fullspäckade dagar kring jul ville vi bara vara hemma.

På förmiddagen hälsade jag och Elsa på hos Anna och barnen. Fikade och hade det trevligt.

När vi kom hem vilade jag och Elsa faktiskt tillsammans. Ville vara så pigg som möjligt på kvällen. Skönt och mysigt att sova en stund.

Medan vi vilade var Jonas till vårdcentralen. När han kom hem hade han köpt med sig en fin orkidé till mig som gott nytt år-blomma och tack för all hjälp. Blev väldigt glad.

Blev sedan precis som vi ville en lugn kväll. God mat och så. Till förrätt blev det Toast Skagen med egengjord röra. Smaskens. Sen blev det en liten paus medan jag nattade Elsa. När hon somnat följde varmrätten. Oxfilé, bakad potatis och bearnaisesås. Desserten bestod sedan av hemmagjord glass i nya glassmaskinen. Vaniljglass med Marabouchoklad.

Sen blev det sällskapsspel följt av en film innan vi skålade in det nya året. Snart efter 12-slaget kröp vi ner i sängen... Lyckades ju i alla fall med målet att vara vaken till nya året. Alltid nåt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback