Första advent

Jaha, då var det första advent idag då... Sitter här i soffan med tv:n på och med datorn i knät och har just tänt det första ljuset! Lite mer stämning kanske det hade kunnat vara! Men men, bara att göra det bästa av det... Ska göra allt för att få julkänsla i år. Därför har jag just tittat på julkalendern, adventsljusstakarna i fönstena lyser, jag ska gå ner på julmarknaden på Rademachersmedjorna idag... Så det så!



"Personligen har jag inga problem med julen. Jag gillar glögg och pepparkakor och ljus och Kalle Anka och Jansson. Tomten, däremot, har jag aldrig förstått. Och när man vandrar omkring på stan i julrushen kan man verkligen undra vad folk håller på med. Jag förstår inte varför inte fler bara skiter i eländet och stannar hemma och äter pepparkakor...bara"

Lars Winnerbäck

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback