Strul

Jag hade bestämt mig för att blogga ikväll... Dock blir det inte riktigt så vettigt som jag hade tänkt. Allt gick åt skogen och jag har ägnat några timmar till att vara upprörd och varit beredd att kasta ut datorn genom fönstret. Ingenting blev som det var tänkt ikväll. Hoppas på en bättre kväll imorgon. Godnatt!

Söndag

Då var det söndag igen. Har varit superskönt med lite långhelg. I torsdags träffade jag Johanna och Emma. Länge sen vi sågs alla tre tillsammans. Gymnasiegänget liksom.  Det var trevligt. Vi satt på HåPe`s uteservering och hade det bra i solen. Åt en supergod hamburgare, drack päroncider och snackade skit. Det är nog vad vi gör bäst.

Midsommarafton firades i Hållsta. Midsommarfirande på dagen med gott fika efteråt, sen blev det lek med Tindra på gräsmattan... På kvällen grillades det och så spelade vi kubb. När jag kom hem på natten hade jag 23 myggbett på ena benet och säkert nåt liknande på andra. Underbart!

Igår tillbringade jag eftermiddagen hos mamma och pappa! God mat, kortspel och jordgubbar med grädde. Inte illa. På kvällen blev det film följt av lite fotboll. Såg Farsan. Den var precis lika bra som den var på bio.

Nu ska jag hoppa in i duschen! Sen ska jag ut i solen igen... Hade en skön morgon och åt frukost ute i solen. Det är sommar det! Ska ta vägen förbi Spicy Hot och köpa med mig lite mat. Sen ska bikinin på!

Hoppas ni har en underbar söndag!

Sex and the city 2 med syster min!

Direkt efter jobbet idag träffade jag Anna! Var så himla roligt att umgås med min kära syster. Så skönt att prata med nån som verkligen förstår en. Vi satt ute och åt god mat och pratade, sedan gjorde vi ett besök på godisland och sen blev det bio! Såg Sex and the city 2. Den var verkligen jättebra! En toppenkväll verkligen! Tack Anna!

23 / 6 - 2010

Oj vad dagarna går... Jag vet knappt ens vad jag gjort sen sist! Känns som det varit fullt upp. I lördags umgicks jag med Emma på dagen. Vi gick på stan och sen gjorde vi oss iordning här hemma för kvällens fest hos Mari. Tänk att vi redan är 26 år. Eller ja, jag har ju ett tag kvar som 25-åring! Det var i alla fall en trevlig fest med grillning och kubb.

I söndags var vi på Vilsta Marknad. Fanns inte så mycket att titta på... Kom hem med 14 par strumpor! Det var allt. Var lite småseg och bakis i söndags så det blev soffan hela eftermiddagen och kvällen.

I måndags kväll blev det en härlig promenad med Therese. Väldans trevligt! Igår flyttstädade jag en lägenhet med Emma. Roligare kan man kanske ha det, men det var ju pengarna vi ville åt. Det gick ganska bra i alla fall! Imorgon ska jag spendera varenda öre och lite till! Eller ja, jag hoppas det blir imorgon!!

Imorgon ska jag träffa Johanna och Emma på stan... Blir mat på stan och säkert lite shopping. Härligt! Är ju bara en jobbardag kvar nu sen är det HELG!

En plats i solen

Jag har haft en ganska bra måndag. På jobbet flöt allt på i vanlig ordning. Mycket att göra och tiden gick fort. Efter jobbet träffade jag kära Emma. Vi inhandlade Maris födelsedagspresent och kikade lite på stan. Blev även mat på stan. Ovanligt. Jag tror jag borde sluta äta upp mina pengar! Då hade jag kanske haft råd med mobilen som jag så gärna vill ha!!!

Gjorde en god gärning ikväll. Grannens nycklar satt kvar i dörren så jag ringde på och upplyste dem om det. Oj vad glada och tacksamma de blev!! Att jag såg dem sitta där när jag begav mig iväg två timmar tidigare berättade jag dock inte om...

Idag släpptes den glada nyheten att kent släpper ett nytt album 30 / 6. En plats i solen. Får ingen riktig kent-känsla när jag läser vad spåren heter.

01. Glasäpplen
08. Gamla Ullevi
09. Minimalen
10. Passagerare

Men det blir nog bra! Det brukar det bli efter några lyssningar. Gamla kent kommer vi nog aldrig få höra på en skiva igen. Det är bara att inse. Gamla Ullevi och Skisser för sommaren släpptes så man kunde köpa dem på hemsidan redan idag, så dem har jag lyssnat en del på. Helt okej.

Nu är det sovdags för lilla mig! Sov så gott mina vänner!

Therese student

I lördags var det Therese stora dag! Studenten. Helt otroligt att det är hela sju år sedan det var jag som tog studenten. Hur som helst så var det väldigt trevligt. Tråkigt bara att det regnade! Låg och skakade bra många timmar under täcket i soffan när jag kom hem på kvällen. Det var iaf roligt att vara med på skolgården och ta emot henne och sen var det parad till stadsparken därifrån deras flak gick. Sen blev det smörgåstårta och tårta i Rosenforsparken! Tack för allt : ) Jag tror och hoppas hennes dag blev underbar!!

Samos 29 / 5 - 5 / 6 - 2010

Min och Johannas spontanresa till Samos i Grekland blev väldigt lyckad! Vi tog tåget till Arlanda på lördag morgon och väl där, incheckade och klara, började vi med en god middag (Filé oscar) och där satt vi med en underbar känsla i kroppen att nu var vi snart på väg. Flygresan gick bra och det var så underbart att känna värmen slå emot oss när vi klev av!

Vi hade tagit en ospecifiserad resa och där på flygplatsen fick vi veta att vi skulle bo på Hotel Coral och vi visades till rätt buss. Vi skämtade lite om att bli av med bagaget och så, men att det aldrig hänt nån av oss... Vi stod iaf kvar till chauffören ställt in våra väskor innan vi gick in och satte oss. Det var väldigt kort transfer till hotellet även fast vi bodde vid det sista hotellet på turen. Tog max 10 minuter. Men sen när vi klev av och skulle ta ut våra väskor så stod bara Johannas väska där... Sedan var utrymmet helt tomt. Jaha, kul! Vad gör vi nu?! Vi fick iaf åka med bussen vägen tillbaka och de ringde runt överallt och till slut hittades min väska! Det var en springpojke på ett hotell på vägen som tagit min väska för han trodde den skulle till det hotellet... Skönt att den återfanns iaf! Äntligen kunde semestern börja!

Jag blev positivt överraskad av både hotellet och läget. Jag hade faktiskt inga förväntningar alls. Bokade resan fem dagar innan så man hade inte gått och tänkt på det så länge och man visste att vi kunde hamna var som helst. Hotellet låg iaf precis vid havet! Hur mysigt som helst!

Våra dagar såg i princip likadana ut. Upp med tuppen (hade nog sovmorgon till åtta nån morgon ), köpa frukost i form av frukt, lägga oss på varsin solstol på våran lilla strand, sola, bada, läsa och skvallra. Sen var det dags för lunch vid grannhotellets poolbar... De hade väldigt god mat! Eftersom vi åt där varje dag fick vi även låna deras pool, så där var vi de två sista dagarna. Sen efter lunchen gick vi tillbaka till våra solstolar och där låg vi till fyra-tiden. Då blev det lite slappa på balkongen och sen duscha och göra sig redo för kvällen. Var 25 minuters promenad till stan, men det var bara skönt. Åt middag vid hamnen och hade det trevligt! Sen promenad hem och sova så man orkade upp till solstolen dagen därpå! ; ) Ingen festaresa här inte! Men det var inte vad vi var ute efter heller... Nej det var sol, bad, slappa och goda trevliga middagar som vi ville åt! Och det fick vi minsann!

Två hela förpackningar solkräm gick det åt och ändå brände jag mig, så ja... Det var toppenväder!!

Skärpning!

Det ska bli skärpning här på bloggfronten. Tror jag. Ska i alla fall göra ett försök. Till mitt försvar att det inte bloggats på länge så var jag ju utomlands en vecka (kommer ett separat inlägg om det ) och sen la mitt internet av helt och sen har jag inte varit hemma så mycket...

I torsdags var vi iväg på utflykt med jobbet. Åkte till Vinön. Väldigt fint och mysigt! Vi cyklade runt på tandemcyklar och utforskade ön. Den var inte så stor så det gick ganska fort : ) Jag hade aldrig cyklat tandem förut så det var roligt! Jag satt där fram och trampade på och han bakpå försökte bromsa! Hehe.

Idag är det Therese studentdag!! Ska bli roligt att se henne springa ut och umgås efter de har åkt färdigt på flaket! Jag hoppas hennes dag blir alldeles underbar!!! Och att hon får en helt galen kväll ; )