Svinsprutan och julgranständning

Idag har jag blivit vaccinerad för svininfluensan. Kom dit till klockan ett, dvs en timme innan de ens öppnade. Var lång kö redan då. Jag stod 1 ½ timme innan jag kom in. Hade jag kommit en timme senare än jag gjorde hade jag aldrig ställt mig i kön, den var galen!! Själva vaccineringen gick iaf bra... Man hann inte ens tänka. Det var: Gå dit, sitt, nu tar vi sprutan, här är en lista på biverkningar, hej då. Skönt att ha det gjort iaf. Än så länge har jag bara ont i armen och inga andra skumma biverkningar.

Sen direkt efter sprutan ringde Maria och berättade att det hände lite grejer på jobbet.... Så jag cyklade som en galning tillbaka dit. Jobbade till fyra som vanligt och sen hem och duscha och byta om innan kvällsarbetet. Var julgranständning ikväll för hyresgästerna med glögg och pepparkakor. Trevlig tillställning. Fick höra fina ord av en av hyresgästerna... Hon sa att jag är en fantastisk kvinna och att jag är så duktig och att hon aldrig aldrig sett nån jobba så hårt hela tiden. Sånt är alltid trevligt att höra.

Underbart med fredag imorgon! Tror jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback