Hejdå 2009

Det är nu det är dags att göra en summering av året som gått. Mitt 2009.

Vill nog säga att det har varit ett ganska tufft år. Mycket resor... Eskilstuna - Borlänge. Eskilstuna - Göteborg. Mycket resor, svårt att få till o ses och olika viljor och meningar om vad vi ville göra i våra liv som resulterade i att förhållandet tog slut. Ett tungt beslut, men det var det enda rätta. Man är väl helt enkelt för gammal för att ha ett förhållande som är väldigt trevligt, men som man inte kan se leda någonstans i framtiden.... Känns som att jag under det här året har levt ganska mycket för just de gångerna vi skulle ses och inte så mycket här och nu varje dag liksom. Så kan man ju inte ha det. Ska dock inte glömma att det varit en väldigt bra år med fina stunder och roliga händelser. För det har det verkligen!

Annars känns det som att det här varit ett år där saker och ting bara rullat på... Jag har jobbat. Blev iofs lite förändringar på jobbet i januari 2009. Vi delade upp området och vi fick egna hus att ansvara för och sköta helt själva. Blev väldigt mycket nytt för mig och jag var ärligt talat väldigt orolig innan för hur det skulle gå. Såhär ett år senare kan jag säga att jag sköter det hyffsat bra. Lägenhetsreparationer var väl det jag inte alls hade pysslat med innan, men jag o Helena löser det mesta. Man kan mer än man tror!

Fyra veckors semester hade jag i somras... Åkte en tur på Göta Kanal bland annat med hela släkten. Mamma och pappa bjöd oss allihopa och det var såklart uppskattat. Tillbringade även en av mina fyra lediga veckor i Göteborg med Lisebergsbesök, badande i havet och annat trevligt.

Förlorade även en vän i år. En vän som egentligen inte var en särskilt nära vän... Men han var en sån person som man inte behövde träffa särskilt ofta, det var ändå alltid jättekul när man träffade honom. Träffade honom sist på Maris fest i början av sommaren... Minns att jag och Emma på vägen hem pratade om hur roligt vi hade haft med honom den kvällen. Att han är så glad, pratglad och rolig. Antar att vi på ett sätt hade fel... Tänker mycket på honom och saknar honom.

2009 som konsert-år för min del då... Har nog varit väldigt dåligt med sånt. Var på Hello Saferide med Anders i Stockholm 13 mars . Det var riktigt bra och jag hoppas verkligen att hon ska spela nånstans i närheten snart igen. Gillar henne live. För övrigt var det en mycket bra present. Sen var jag ju på Lars Winnerbäck 12 december i Örebro med Anna, Roger o Annette. Det var ju sådär galet bra så att man saknar ord. Jag kan även lägga till på min meritlista att jag rört vid Lasses hand och fått hans autograf... Jag pep även fram ett tack som lät som jag vet inte vad... Han tittade på mig, log och tänkte säkert att hon kan ju inte vara helt frisk. Så blev det när jag äntligen fick träffa min darling på lite närmre håll.

Vad ska man mer säga?! Vi kan sammanfatta det och säga att det här året har varit en riktig bergodalbana... Tur att jag haft de där topparna för att klara av gångerna allt bara varit sådär hopplöst.

Jag försöker se ljust på året som just börjat. Det ska fan bli ett bra år. Ett år där jag ska tänka på mig själv. Och mina nära och kära såklart. Jag ska uppskatta det jag har och försöka att inte sakna det jag inte har. Låter inte som nåt jag kommer kunna hålla, men det är väl en bra målsättning iaf.

Gott nytt år mina vänner!

Kommentarer
Postat av: Anna

Ja...jag kan bara säga fy fan vad du är bra! För så är det :) Kram

2010-01-02 @ 19:17:13
Postat av: Ida

Ja nu gör vi det bästa av det här året! Tråkigt att det inte funkade med A men ja man blir ju tyvärr inte yngre ..

Jag ska också försöka bli bättre på att uppskatta det jag har och inte sakna det jag inte har. Men jag får nog jobba hårt om det ska gå ;)

KRAM!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback