Härliga semester

Det var första semesterveckan det! Fort det går! Jag har iaf hunnit med att göra lite saker under de här lediga dagarna!

I tisdags var jag till Gröna Lund med Johanna. Det var superskoj och trevligt. Synd bara att det var så otroligt mycket folk, men det är ju så på såna ställen. Vi åkte i alla fall en massa karuseller! Insane och Fritt fall är helt klart roligast!

I onsdags var vi iväg på en utflykt med Jonas föräldrar och Micke. Vi åkte båt från Strängnäs till Vikingastaden Birka. Båtresan tog ungefär två timmar och sen var det en guidad tur på en timme. Vi hade verkligen kalasväder och det syndes när man kom hem. Jag var helt knallröd på kinderna, näsan och axlarna. En trevlig tripp!

På kvällen gick vi ner och åt på Håpe`s uteservering. Deras hamburgare är så himla god. Klockan 21 blev det sedan bio. Såg Eclipse. Superbra!! Man somnade gott efter den dagen kan jag lova.

Igår fick jag sånt galet shoppingsug! Jag kände dock att jag inte hade så mycket pengar till det just nu så jag tog med mina presentkort på Gina och det var inte alls svårt att hitta nåt fint där. Köpte två linnen / klänningar. Den ena, en jättesöt blommig, fick jag chansen att använda på eftermiddagen / kvällen för då var det kalas. Jonas pappa fyllde nämligen år. Blev god grillad mat och tårta på det. Trevligt. Sov kvar där ute och åkte hem på morgonen.

Dagen har jag spenderat här hemma. Började med att ringa lite samtal till tele2 och Ceviell Group som tecknar avtal åt dem... Hatar dem båda! De har lika otrevlig kundservice och skyller bara på varandra. Upprörd som jag var tog jag med mitt undertecknade avtal och traskade ner på stan för att se om de stod kvar på stan och det gjorde de. Tog upp mitt bekymmer och de var helt på min sida! De tyckte inte att felet låg hos mig alls!! De kunde dock inte hjälpa mig utan rådde mig att ringa tele2 eller Ceviell Group... Som om jag inte försökt liksom?!

Tråkigt nog så förstörde det där hela min dag. Jag blev verkligen depp. Låg här hemma i soffan och förmådde mig inte till nånting! Sen ringde jag i alla fall Emma och frågade om hon ville ses en stund efter hennes jobb. Lyckliga jag att hon ville det! Vi kikade lite på stan och åt mat tillsammans. Tack för det : ) Sen cyklade hon hem och jag fortsatte med det jag gjorde innan. Man kanske ska sova snart och vakna till en bättre dag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback