Hälften avklarad, hälften kvar...

Två av fyra semesterveckor avklarade... Helt otroligt vad tråkigt väder det varit nu några dagar. Det var ju så oerhört fint innan semestern. Vill ha tillbaka över 30 grader och sol. Folk skulle inte ha gnällt så mycket och tjatat om regnet... Eller ja, min första semestervecka var ganska fin. Både när vi var i Stockholm och på Birka var det ju i alla fall strålande solsken. Men nu några dagar har det varit för himla trist väder.

I tisdags när jag kom till Jonas blev det grillning. Var fint väder då med så bäst att passa på. I onsdags minns jag faktiskt inte vad jag gjorde... Antagligen så slappade jag väl bara! I torsdags var det riktigt tråkväder. Det bara regnade och regnade och regnade. Då passade vi på att besöka varenda affär i hela Eskilstuna. Nja, inte riktigt... Men vi var på Tunby Fritid, Jysk, K-rauta, EM-möbler, Tuna Park och slutligen en runda på stan. Blev inte så mycket inköp, men trevligt att strosa runt och kika bara. Kom hem med ett linne, underkläder och ett paraply. Paraplyet var tänkt till kvällen då vi skulle gå ner och bowla och äta, men det regnade så galet mycket att vi inte ens ville gå ut. Blev pizza med hemkörning och två Karin-filmer istället. Inte helt fel.

Igår kväll hade vi kräftpremiär. Vi köpte med oss ett kilo färska Hjälmarkräftor och åkte ut till Jonas föräldrar. Fick först en supergod soppa med kantareller! Mums! Sen blev det kräftor... De smakade väldigt bra! Stora och fina. Klockan blev elva innan vi begav oss hemåt. Var först tänkt att vi skulle sova kvar där då jag är en riktig mes och inte vågar köra. Sen tog jag i alla fall mitt förnuft till fånga och erbjöd mig köra hem... Jag som var nykter. Det var knappt några bilar ute och det gick väl helt okej. Bättre än förra gången jag testade i alla fall. Blir väl så när man knappt kör nåt alls och de gångerna jag kört har det bara varit pappas bil.

Idag cyklade jag hem efter frukosten. De skulle ha grabbdag / kväll  hos Jonas och jag själv ska umgås med Emma idag. Ska ses på eftermiddagen och kika lite på stan. Jag är shoppingsugen! Sen ikväll ska vi vara i hennes föräldrars hus. Emma är hundvakt där... Vi ska laga god mat och snacka en massa skit skulle jag tro. Trevligt!!

Ska snart hoppa in i duschen och se vad jag behöver ta med mig för kvällen. Sover nog kvar hos Emma så jag slipper tänka på att ta bussen hem på kvällen.

Ha en toppenlördag mina vänner! Eller vilka ni nu är som läser ; ) Gör gärna ett avtryck, vore intressant att veta!

Kommentarer
Postat av: Anna

Skönt att du har 2 veckor kvar av din semester. Jag går in på min sista. Ser fram emot Melissa på onsdag och bowling på måndag!!! Kram syster Anna

Postat av: Ida

Låter som du har mysiga dagar trots regnet! Men nu håller jag tummarna för att du får lite fina soliga dagar dom två sista veckorna! :)

2010-08-01 @ 10:13:02
URL: http://idamadelen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback