kent Annexet 28 / 2 - 2010

Jag måste ju skriva några rader om kent-konserten jag var på igår. Jag har ju sett dem ett antal gånger genom åren nu och jag måste säga att den här spelningen var bland de absolut bästa! Jocke var på sitt allra bästa humör och han var helt jävla grym!! Det är alltid så svårt tycker jag att berätta om en konsert för det går aldrig att förmedla den känslan som man själv har... Hur magiskt det var liksom. För det var det verkligen.

Innan konserten hade jag känslan av att det skulle bli i princip nya skivan som skulle spelas och sen blanda upp det lite med annat bara. Men det var en extremt bra blandning. Blev superglad när de spelade låtar som Chans, kevlarsjäl och Saker man ser. De gjorde även Dom andra riktigt bra... En väldigt snabb version! Hur coolt som helst. Mannen i den vita hatten är ju också alltid underbar live... "Nej du och jag ska aldrig dö"

Och som jag älskar Jockes röst som spricker! Det är så vackert så det gör ont!

Hördes dock inga "Tack som fan" som brukar komma ur Jockes mun.... Men många ödmjuka ord om hur glada och tacksamma de är. Ett ödmjukt och jäkligt på hugget kent var det vi fick träffa igår.

Hade trevligt sällskap där av Anna och Jonas. Underbar kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback