Fredrik Lindström Lokomotivet 11 / 3

I torsdags kväll var Emma och jag och lyssnade på Fredrik Lindström på Lokomotivet. Det var så himla roligt. Jag tror jag skrattade konstant i nästan två timmar. Vi hade superbra platser på andra raden i mitten (eller ja, det blev tredje raden då de hade släppt för många biljetter så de bildade en extrarad längst fram)

Han är verkligen hur rolig som helst. Han säger så kloka och klockrena saker. Föreställningen hette "Svenskar är också människor". Han pratade bland annat om att vi svenskar ska "passa på" hela tiden. Det stämmer ju verkligen. Skiner solen ute så måste vi passa på.... Vi är även väldigt angelägna om att alla andra också måste göra det.... Om nån sitter inne när solen skiner så får man genast höra: "Du måste ju passa på!!" Det är tävling och mest poäng får man om man sitter ute och äter! Det är verkligen att passa på!!

Jag vet, ingen höjdare att få det återberättat av mig... Men det var bara en av många saker han pratade om och fick hela publiken att vika sig av skratt. Hög igenkänningsfaktor. Han är go den där Fredrik : )

Toppenkväll!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback