SPA-helg!!!

Helgen som var spenderade jag med mamma och mina systrar på Selma Lagerlöf SPA i Sunne. Åkte i fredags morse och kom hem igår kväll. Har haft det superbra!!

I fredags när vi kom dit lämnade vi grejerna på våra fina rum och gick sedan en runda för att se hur det såg ut överallt . Var väldigt fint och mysigt allting. Klockan 16 började våran första aktivitet - Aquaträning. Skönt. Blev sedan lite bubbel innan vi duschade och gjorde oss iordning inför kvällen. Kl 19 stod trerättersmiddag på vårat program. Min middag bestod av: 

Varm jordärtskocksoppa med konfiterade champinjoner och het chiliaioli
Knaperstekt majskyckling med timjan och rosmarinpolenta samt rostade rotfrukter och majssås
Mjölkchokladmousse i chokladnät med jordgubbs- och smultroncoulis

Det var gott allting. Desserten slog dock det mesta. Jag som inte ens är särsklit förtjust i chokladmousse älskade denna!!

Blev sedan en tidig kväll, vi var trötta och skulle upp tidigt dagen efter. Sov skönt i en hästens säng! Uppstigning klockan sju på lördag morgon. Blev god frukostbuffé och sedan ett yoga-pass klockan nio. Kul att prova på!

Sen testade jag nåt jag länge funderat på att testa. Ljusterapi. Valde Ultra Light programmet som skulle göra en piggare och ge ny energi. Det var 45 minuters ljusterapi, musik, doft och massge i massagestol. Var helt underbart skönt! Vet dock inte om jag kan säga att jag blev så mycket piggare av det...

Slappades en hel del sen på förmiddagen och sen blev det jättegod lunchbuffé. På eftermiddagen gick vi sedan på ett träningspass. Core ball. Var riktigt roligt. Träning med en pilatesboll. Sen blev det en massa bubblande och badande. Superskönt!! Lite prova på i gymmet blev det också : )

Middagen på lördag kväll bestod av: 

Varmrökt hälleflundra på bädd av röd mangoldsallad med dill och ansjovisrippel 
Helstekt oxfilé med en bouquetgarni kräm, sous vidé kokta betor, salviasky och potatiskaka
Mjölkchokladmousse i chokladnät med jordgubbs- och smultroncoulis

Även på söndagen var det uppstigning klockan sju, vilket kändes galet tidigt då man ställt om klockan så egentligen var hon ju bara sex. Den aktiviteten jag var med påi söndags var aqua-spinning. Det var verkligen annorlunda, superkul och galet jobbigt. En upplevelse. Blev lunchbuffé där innan vi började våran biöfärd hemåt.

Har verkligen haft en helt underbar helg med Mamma, Anna och Christina. Har världens gulligaste föräldrar som bjöd på denna kanonhelg!


        
     
                                                      

Kommentarer
Postat av: Anna

Mmm vad härligt det var! Jag MÅSTE köpa en pilatesboll, var så kul med coreball!!! Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback